Rally, 29 september 2012..

Igår var jag med far min på Rally. Åkte med i kartläsarstolen, riktigt kul. Blir ju nån slags skräckfylld förtjusning antar jag. För att åka 120 kmh på en liten smal grusväg är ju inte direkt något man gör i vanliga fall, inte jag iaf. Så ser man alla träd, stenar och annat man kan köra in i om man åker av. Men man släpper det ganska snabbt, så helt plötsligt går man in i "tävlingsmode" och vill att det ska gå fort och bra.
 
Rallysprinten arrangerades av MK Rimo, och vi var samlade vid Rö Motorstadion. Sen åkte man en transportsträcka till en väg mellan Finsta och Malsta ungefär. Kommer inte ihåg vad det hette.. Där va själva sträckan man körde.
 
Min far, Ove Kindberg, som har kört rally ett tag nu är grym. Vi hamna på 7:e plats i klassen vi tävla i. Så typ i mitten, vilket jag tycker är bra.
Han kör en Opel med ca 90 hk och pressar den rätt fullt ut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0