Teneriffa 2014

Har varit en vecka på Teneriffa som jag skrivit i tidigare inlägg. Här kommer lite bilder och text från resan.
Jag åkte med min sambo Martina och hennes familj. Martinas mor Madde fyllde 50 under veckan vilket vi firade där.
 
HOTELLET, maten osv:
 
Vi bodde på Green Garden Resort med "all inclusive" vilket var hur bra som helst. Fint hotell med en exklusiv känsla. Hotellet låg på Playa de las Américas, södra sidan av Teneriffa. 
Restaurangen med bar osv var grym, alltid fräsch god mat och även ett gäng drinkar som ingick i all inclusive, samt öl, vin och läsk så klart. Blev en och annan Irish Coffe efter middagen, gott! 
Det ingick även champagne! galet! (vilket resulterade i att en kväll fick jag snurr i huvve och somna snabbt på badrumsgolvet, så kan det gå)
Frukosten var också mycket bra, tänk att ha så mycket att välja på varje morgon, fint skulle det sitta.
Måste även tillägga att personalen i bar och restaurang var fantastisk, big plus!

 
 
BILAR (bilscen?)
 
Eftersom man är en bilnörd så var jag tvungen att kolla in hur bil"scenen" var, och va folk körde för bilar. Det första man slog sig av var hur jävla rena alla bilar var. Till och med dom gamla 80-talarna var rostfria (såklart) och skinande rena. Skulle man haft den putsen/skicket på en så gammal bil här i Sverige skulle det räknas som projektbil eller entusiastbil, galet. 
När både jag och Martina är Volvonördar så kollade man ju såklart om det fanns några på ön. I början såg vi inte en enda, men sen till slut efter ett par dagar lyckades vi se någon ny s60, sen en gammal 740, en amazon och några C70.
Om det fanns något tuningintresse var svårt att se, visst lär det finnas men inte så jättevanligt på en liten ö. Såg många mindre bilar som Golf GTI och liknande som gasa runt och nån rackig BMW som lät lite fixad. Spottade iaf en Toyota GT86, dock i den tråkiga färgen, men fina bilar det, BRZ osv.
(tog ett par bilder på några jag såg, och på en polisbil redo för zombieinvasion)
 
NATUR & DJURLIV
 
Reseledaren berättade på bussen från flygplatsen att det hade varit en storm och massa regn ett par veckor innan vi kom, så det var grönt och fint överallt. Mer än va det brukade vara, tur för oss.
Fanns många platser där man kunde se långt, antingen ner mot atlanten och stränderna eller upp mot bergen. Vi såg Teide när vi åkte med bussen till norra sidan av ön för att gå på djurparken Loro Parque. Det var coolt att se även om man inte såg mycket. Åker vi dit någon mer gång blir det ett besök till vulkanen och mer vandring i bergen helt klart.
Djur fanns inte mycket men jag och Martina gav oss ut och kollade lite, vi såg massor av ödlor. Såg ut som sandödlor typ fast större, en del mycket större, det var kul att se. Vi såg många krabbor vid havet med. Inga kanariefåglar syntes, vi såg väl någon fågel som såg lite färggrann ut men försvann snabbt. Jag lyckades se en vildhund från bussen till norra sidan precis när guiden berättade att det fanns men att dom syntes väldigt sällan, sjukt tur. Googlade och kolla hur dom såg ut, och visst det stämde.
 
En over all väldigt bra och härlig resa och en fin ö. Har inte mycket att jämföra med mer än med Kreta, och jag tycker personligen att Teneriffa slår Kreta med hästlängder. Förutom maten som grekerna gör lite mer i min smak.
 
Skål!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Fantastiskt fina bilder! Kul att läsa om din upplevelse av resan!

2014-02-01 @ 13:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0