Service - Löprulle+Ac-rem

För en vecka sen bytte jag löprulle till ac:n och remmen där till. Lagret i rullen var slut så det lät och tjöt hela tiden, mest vid kallstart men riktigt drygt ljud när man låg och körde me. 
För att lokalisera ljudet och fastställa att den var löprullen tog jag en skruvmejsel och när bilen var på så la jag den mot dom olika delarna vid generatorn och ac:n och satte örat mot mejseln för att lyssna vart oljudet kom ifrån.
När jag sen märkte att det var löprullen så provade jag också att spraya lite wd40 typ, och då märktes skillnad i ljudet så då kunde jag vara helt säker på att det var rullen.
Så den byttes och remmen som driver ac:n, den var också rätt slut såg jag när jag tog ur den gamla, sprucken och torr.
 
 
Här är löprullen i fästet/spännaren.                           Den gamla remmen som man ser är sprucken.
 
 
 
Nemas problemas, bästa priset hitta jag på ad.         Gamla rullen över, nya under.
 
Efter bytet vart det tyst och fint, kändes mycket bra. Jag hatar missljud från bilen när man kör, går lixom inte bara att ignorera ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0