Wax on, wax off

Igår vaxade jag bilen, första gången jag vaxar trot eller ej. Det tog ju sin lilla tid med förtvätt, torkning, rengöringslera på vissa ställen och sen vax till slut.
Men jag gillar ju att vårda och fixa med bilen så det va bara schysst. Fint väder var det också, fick hitta lite skugga bara till bilen när jag vaxade.
 
Jag körde för hand, köpte Meguiars skum"applicator pads" vilket funka kanon. Så använde jag Sonax mikrofiberduk till att polera bort vaxet.
 
Nästa projekt blir att polera sambons V40 med maskin, blir intressant. Mer om det sen.
 
Här är lite bilder från vaxningen.
Förtvättad och torkad innan vaxning.
 
 
Resultatet:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0