Basshunter (Abborrejägaren)..




Nu har jag börjat lägga bas på mina inspelningar. Har gått smidigt än så länge, fått in ett sjysst rent ljud. Sen har jag testat att lägga på en plugin som gör ljudet mer crunchigt, låter rätt så precis som jag vill ha det.
Basen har jag fått låna av Robban Widing som spelade bas i Tomorrow's Silence med mig. En 5-strängad Yamaha är det. Använder mig även av en Line6 pod, den komprimerar sjysst så man slipper baspeakar och så vidare.



Hoppas på att det trevliga sommarvädret återkommer snart, såhär kan vi ju inte ha det. Men på bilden ovan så ser man hur en skön varm majkväll kan se ut.
1 månad kvar till semester, ska bli riktigt skönt.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Låter som att det går bra för dig! :) gillar bilderna!

2012-06-04 @ 21:35:46
URL: http://martinssonfoto.blogg.se/
Postat av: Elina

Kan inte sluta bli imponerad av dina bilder hahah :D Du får dom att se så jävla mysiga ut!!

2012-06-07 @ 17:19:28
URL: http://rockmylullaby.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0